Atto of Vercelli (924 to 961 CE) on Swearing
Bishop of Vercelli from 924
to 961 CE.
---
---
De Pressuris Ecclesiasticis - pars 1
Source: [PL 134 :57]
Writing on the
practice of priests forcing others to swear. He argues that since all oaths
are forbidden to Christians, it is highly reprehensible that priests should
compel others to do that, which they ought to avoid themselves. For the Lord
says in the Gospel, “I say unto you, swear not at all."
-
Cum enim sacramenta omnibus
interdicta sint Christianis, valde perniciosum est sacerdotes ad haec etiam
alios cogere, unde tam se custodire, quam et alios debuerant arguere. Ait Dominus in Evangelo : Ego autem dico vobis, non
jurare omnino (Matth. V, 34). Et Jacobis apostulus sacramentum perhibens
dicit : Ante omnia, fratre mei, nolite jurare (Jac. V, 12). Et Cornelius
papa ait (epist. 2) : « Sacramentum hactenus a summis sacerdotibus
exigi, nisi pro fide recta minime cognovimus, nec sponte es jurasse
reperimus. » - [PL 134 :57]
c.f pseudo-Isidore,
Corn. Ep. 2 : Sacramentum autem hactenus summis sacerdotibus vel reliquis
Dei ministris exigi, nisi pro fide recta, minime cognovimus, nec sponte eos
iurasse comperimus.
---
Exposition on Romans, 1 :8
Source:
[PL 134 :135-136]
Forges an Augustinian-A doctrine
on swearing, such that Paul is not guilty of transgressing the Lord’s precept: “Minime,
Sed in eo quod Dominus praecipit non esse jurandum, et Apostolus juravit, datur
intelligi quia Dominus non praecipit ne quis juramento utatur in necessariis,
sed ut nemo juramentum appetat, quasi summum bonum.” He argues that Paul shows
us that Jesus’ command tells us not that all oaths are forbidden, but that an
oath should not be sought as a good thing.
-
Sequiter: Testis
mihi est Deus, cui servio in spiritu meo in Evangelio Filii ejus, etc. Hic
quaerendum est, quare juravit Apostolos, cum Dominus in Evangelio
praecipit : Nolite jurare omnino. Nunquid contra Domini praeceptum egit
apostolos ? Minime, Sed in eo quod Dominus praecipit non esse jurandum, et
Apostolus juravit, datur intelligi quia Dominus non praecipit ne quis juramento
utatur in necessariis, sed ut nemo juramentum appetat, quasi summum bonum. Sunt
enim quaedam res, quae et in se et per se bonae sunt, et ideo appetendae, ut
virtutes ; sunt aliae, nec in se, nec per se bonae, sed pro aliis necessariae,
sicut cibus, potus, et vestimentum. Haec
enim necessaria sunt ad sustentationem vitae praesentis, sed non, ut summum
bonum, appetenda. Similiter et
juramentum, nec in se, nec per se bonum est ; sed quis potest eo uti in necessariis?
Verbi gratia, vis aliquem trahere ad fidem, et ille tibi credere non vult, nisi
jures; tu ergo, si ea intentione, qua Apostolus, juraveris, non erras. Hinc
Dominus in Evangelio dicit : Quod his amplius est, a malo est (Matth. v, 37).
Ubi notandum, quia non ait, malum est, sed, a malo est ; ae si diceret : Quod
tu juras, ab illius malo descendit, qui te jurare coegit. Dominus igitur
idcirco praecepit non esse jurandum, ne quis per assiduitatem jurandi in
perjurium incidat. Nam, sicut qui non loquitur, non mentitur, ita qui non
jurat, non perjurat. Sed quid est, quod se Apostolus in spiritu servire Deo asserit,
cum servitus, corporis sit officium, oratio vero, mentis? Attamen sciendum quia
majus aliquid voluit demonstrare, scilicet vim suae devotionis et affectionis.
Potest enim aliquis sine devotione vel affectione orare : verumtamen sine his
in spiritu Deo servire nemo potest. Ut ergo Apostolus suae mentis devotionem,
affectionemque ostenderet, adjecit : In Evavgelio filii ejus. Sine Evangelio
namque Deo servire nullus potest.
No comments:
Post a Comment